Skip to content

Enotedenski teren z univerzo

Zadnji teden v aprilu smo se z univerzo za en teden odpravili na ekskurzijo na Švedsko. Na tem izletu smo bili študentje krajinske arhitekture in Sustainable coastal management-a, pridružil pa se nam je tudi en študent gozdarstva. Začeli smo 21.4.2013 ob 18.00 in se odpravili v Turku, kjer smo se vkrcali na trajekt – popolnoma novo ladjo podjetja Viking line in se odpravili proti Stockholmu. Naslednji dan ob 7.00 zjutraj smo prispeli v Stockholm, kjer smo ponovno sedli v avtobus in se cel dan vozili proti Malmu. Zvečer smo prispeli v Malmö in ker smo imeli večer prost, smo se nekateri odpravili na večerni ogled mesta ali poiskali restavracijo. V tem mestu smo ostali eno noč in 2 dni. V Malmu smo se študentje krajinske arhitekture in obalnega managementa ločili in smo vsaka skupina po svoje raziskovali mesto. Skupina obalnega managementa je imela organizirane 3 študijske obiske, kjer so se nam pridružili tudi študentje iz Litve in Latvije: najprej smo obiskali najrevnejšo sosesko Seved, kjer je organizirano urbano ekološko pridelovanje hrane – na vrtičkih sredi Malma gojijo krompir, paradižnik, solato, med itd. Pridelki so prvotno namenjeni prehrani prebivalcev soseske, ki se na ta način tudi povežejo med sabo (večina jih je političnih beguncev iz nestabilnih držav, ki se ne morejo vključiti v družbo), viški pa so prodani trgovinam. Z zasluženim denarjem nato vzdržujejo vrtove in kupujejo semena. Nato smo obiskali Zahodno pristanišče, kjer je univerza in ekološka soseska z veliko uporabe sončnih celic, vakuumskim odvozom smeti itd. Nazadnje smo obiskali še sosesko Augustenborg z botaničnim vrtom na strehah hiš – na strehah je nekaj cm zemlje, v kateri so posajene rože in manjši grmički. Naslednji dan se je naša skupina odpravila na enodnevni izlet v glavno mesto sosednje države Danske, kjer smo imeli predstavitev danskega ministrstva za okolje in kako poskušajo doseči trajnostni razvoj industrije. Tudi tukaj so se nam pridružili Latvijski in Litovski študentje.

Naslednji dan smo se poslovili od Litovcev in Latvijcev ter se ponovno pridružili študentom krajinske arhitekture na avtobusu in se skupaj odpravili proti Halmstadtu ter naprej proti Stockholmu. Na poti smo se ustavili še v gradu Sofiero in v Naravnem rezervatu Kullaberg, kjer je znamenita umetniška postavitev Nimis iz naplavljenega lesa.

Še nekaj slik:

IMG_3095 IMG_3304 IMG_2508 IMG_3147

Posted in Outgoing students.